Fotowoltaika staje się coraz bardziej popularna wśród firm chcących zmniejszyć koszty energii. Systemy fotowoltaiczne stanowią ekologiczne źródło prądu, o znikomym wpływie na środowisko, a przy tym mogą przyczynić się do znacznych oszczędności. W tym artykule wyjaśniamy, jakie są korzyści z fotowoltaiki i kiedy jej montaż jest dobrym rozwiązaniem dla firm.
Korzyści z fotowoltaiki dla firm
Systemy fotowoltaiczne wytwarzają energię elektryczną, co wiąże się z mniejszym zużyciem prądu ze źródeł zewnętrznych. Dzięki zastosowaniu odnawialnych źródeł energii przedsiębiorcy mogą sporo zaoszczędzić na rachunkach za media. Panele fotowoltaiczne wraz z magazynem energii pomogą firmie uniezależnić się od zewnętrznych dostawców prądu. Co istotne, dzięki własnym źródłom energii przedsiębiorstwo może działać bez przerw nawet w przypadku zaniku napięcia w lokalnej sieci.
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej coraz więcej osób zwraca uwagę na technologie wykorzystywane przez firmy, z którymi nawiązują współpracę. Zastosowanie rozwiązań z zakresu OZE może przyczynić się do wzrostu zainteresowania oferowanymi usługami. Jest to szczególnie istotne w sektorach związanych z ekologią lub postrzeganych jako zagrażające środowisku. Korzystanie z odnawialnych źródeł energii może jednak pozytywnie wpłynąć na wizerunek firm reprezentujących różne branże.
Kiedy warto zdecydować się na montaż fotowoltaiki w firmie?
Jak podkreślają eksperci z przedsiębiorstwa zajmującego się montażem fotowoltaiki w Rzeszowie i okolicach EL-WiK, zastosowanie takiego systemu może przynieść korzyści każdej firmie. Odczują je zwłaszcza przedstawiciele branż, gdzie zapotrzebowanie na energię jest wysokie. Ponieważ fotowoltaika produkuje prąd w dzień, doskonale sprawdzi się w przypadku firm, które w tym czasie zużywają go dużo. Warto rozważyć zakup magazynu energii, który umożliwi korzystanie ze zgromadzonej energii, gdy instalacja jej nie produkuje.
Aby montaż instalacji fotowoltaicznej był opłacalny, jego projekt i instalację trzeba zlecić doświadczonemu wykonawcy. Ponieważ firmy mają z reguły wyższe zapotrzebowanie na energię niż gospodarstwa domowe, konieczna jest analiza terenu i budynków pod kątem doboru lokalizacji paneli słonecznych. Największą efektywność osiągnie system zainstalowany w miejscu dobrze nasłonecznionym – na dachu firmowego budynku czy nieosłoniętej części gruntu.